
A BATTERING RAM AGAINST THE EU? 
Hungary through the eyes of Russian propagandists

Dominik Istrate
Dorka Takácsy
Péter Krekó

December 2021



2 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
This project has been supported entirely or in part by the US State Department. The opinions 
and deductions presented are of the authors, and do not necessarily reflect the opinion of 
the US State Department.  



3 

Table of contents 

Table of contents ........................................................................................................................... 3 

Executive summary ........................................................................................................................ 4 

Introduction .................................................................................................................................... 6 

Methodology .................................................................................................................................. 8 

The medium analyzed: .............................................................................................................. 8 

Hungary’s through the eye of the Russian public and the news-consuming public ............ 10 

Main narratives ......................................................................................................................... 10 

In the crossfire: Ukraine ............................................................................................................... 15 

 

  



4 

Executive summary 

● A massive infrastructure is provided to serve the purpose of the Kremlin. As the 
Russia-West relationship deteriorated, the Kremlin started investing more and more 
into building its own international image, ruining the image of their Western rivals, 
and circulating confusing information. This process got new impetus with the outbreak 
of the Russia-Ukraine conflict in 2014 with the aid of RT (formerly Russia Today), 
founded in 2005, or Sputnik International. By then, RT had already been broadcast in 
multiple languages. The State Duma approved a budget of more than USD 370 million 
for the operation of the channel in 2021, which Editor-in-Chief Margarita Simon 
described as a sort of “Defence Ministry.“ 

● Help in breaking out of diplomatic quarantine. While the Hungarian government often 
accuses the Western press of attacking Hungary, they need not fear such “attacks” 
from the mainstream Russian press, which generally presents a positive or neutral 
image of Hungary and the Orbán administration. Presenting the cordial relations 
between Hungary and Russia serves the Kremlin’s interests because they can balance 
concerns about Russia’s international isolation with the friendly attitude of an EU- and 
NATO member state. 

● The role of the ‘battering ram’. Discussing Hungary in Russian media is especially 
important for the Kremlin because this can portray the former’s conflicts with the 
European Union and the Western world. EU criticism of Budapest provides an 
opportunity for the Russian press to damage the credibility of the block’s 
uncompromisingly liberal values and politics. On the one hand, the objective is to 
present the EU as the engine behind the destruction of traditional values that the 
Russian government aims to “protect” (i.e., traditional families) at home, and, 
therefore, illustrate how this cannot be an acceptable alternative for Russia. On the 
other hand, they seek to present the Union as fragmented and weak, and to imply 
that some members may be closer to the values of Russia than to the West. In this 
context, Hungary is often presented as an asset of Moscow: As one article published 
on Sputnik states: “Hungary may become Putin’s ‘battering ram’ for lifting sanctions.”1 
Here, however, the conflict is not the most important element, but rather the friendly 
relationship between Moscow and Budapest. Even though the relationship between 
Warsaw and Moscow is tense, accounts of Polish-EU disputes are widely published in 
mainstream Russian press. When reporting on Hungary, the Kremlin’s propaganda 
channels present Hungary as an asset for Russia rather than an equal partner. 

  

 
1 https://sputniknews.com/20170205/russia-hungary-eu-relations-analysis-1050366103.html 

It is important to mention that this objective of Russia did not come to fruition, as the Hungarian government 
has always supported the sanctions against Russia in the European Council. 

https://sputniknews.com/20170205/russia-hungary-eu-relations-analysis-1050366103.html


5 

● Hungary’s useful in the information warfare against Ukraine. The development of the 
Russian disinformation ecosystem, as well as the Kremlin’s increasing activity in the 
field has led to a sort of “information warfare,” in which Hungary — and within that, 
the Orbán government — has probably been playing the most important supporting 
role. The Kremlin can use the conflict-prone Hungarian-Ukrainian relationship to its 
advantage, as the Hungarian government keeps quiet on the role of Moscow in the 
events in Ukraine to maintain a good relationship with Russia. The Putin regime, 
through their own propaganda, can further exacerbate the relationship between 
Budapest and Kiev.  

● Hungarian pseudo-expert against Ukraine. In 2018, a so-called Hungarian “expert,” 
Miklós Keveházy, appeared on the show 60 Minutes of the TV channel Russia1, in 
which he stated that the alleged advisors of Viktor Orbán encouraged him to “just 
give a try” to occupy Zakarpattia. These statements found their way into Ukrainian 
media as well, which could have run the risk of jeopardizing the relationship of the 
Hungarian minority in Ukraine towards the Ukrainian majority, as far as providing 
ammunition to the Ukrainian far right. Keveházy has become a part of the Kremlin’s 
general propaganda. Lately, he stated to smaller Russian portals that George Soros is 
behind the Pegasus scandal or the Bulgarian government crisis. Russian media has 
invested significant energy in selling him as a “Hungarian political advisor,” ensuring 
they can always play the “Keveházy card” to stir up trouble in Hungarian-Ukrainian 
relations. The Hungarian cabinet does not directly contradict the disinformation 
narratives introduced by the Kremlin regarding this supposed Hungarian threat, which 
– in fact – never existed.  



6 

Introduction 

Since the Maidan revolution broke out in November 2013, and the Eastern-Ukrainian war at 
the beginning of 2014, the relationship of Putin’s Russia and the West has drastically 
deteriorated. As of today, it has fallen to depths not witnessed since the Cold War. The 
European Union, the United States, and many countries of the Western Community have 
reacted to the 2014 Russian annexation of the Crimean Peninsula, the Eastern-Ukrainian 
intervention by Russia, and the Russian support of local separatists. They introduced 
economic sanctions in several waves, blacklisted Russian public figures who played a role in 
violating the sovereignty and territorial integrity of Ukraine, and openly condemned the 
Russian government for violating international law. 

As a result of their international crimes against the sovereignty of Ukraine and an increasingly 
aggressive foreign policy, the reputation of Putin’s Russia has significantly deteriorated 
among the political leadership and societies of Western countries.2 The Russian Leadership 
has constructed a broad disinformation ecosystem3 consisting of Russian state-owned and 
pro-government media, as well as alternative portals. The aim of this network is to refine 
Russia’s international image, but more importantly, to directly, or, rather indirectly influence 
decision-makers and opinion leaders by disseminating narratives in line with the Kremlin’s 
own interests.4 Furthermore, Russian media endeavors to cause information disorder in 
Western societies, making local populations question factual information. As a part of this, 
the Kremlin has been influencing international public opinion with an officially independent 
television channel (RT; before: Russian Today) since 2005; however, in actuality, we find the 
editorial board declared to be in the interests of the Kremlin.5 RT in the past years has grown 
to be the most significant international participant of the pro-Kremlin media, and it seeks to 
compete with international press such as the BBC or CNN. Naturally, RT is only one piece of 
the puzzle—the official Russian national media, as well as the following media organizations, 
are also part of an information network connected by a thousand threads straight to the 
Kremlin: Sputnik International, News Front (a more extreme example, targeted towards a 
narrower audience), among others. Moscow not only tries to influence the English-speaking 
world, but also targets communities speaking German, Spanish, or even Serbian. 
Furthermore, News Front has a Hungarian Facebook page.  

The development of the Russian disinformation ecosystem, and its activities becoming more 
active than ever before, have led to a sort of “information warfare,” in which Hungary, and 
the government of Orbán, has probably been playing the most important supporting role. In 
parallel to the drastic deterioration of Russia-West relations, Viktor Orbán—going almost 
entirely against the European political mainstream—has conducted a particularly visible 
political change in turning towards the East. The Hungarian Prime Minister announced the 
largest energy investment in the history of Hungarian economics, simultaneously paralleling 

 
2 https://www.pewresearch.org/fact-tank/2020/02/07/russia-and-putin-receive-low-ratings-globally/  
3 https://www.state.gov/wp-content/uploads/2020/08/Pillars-of-Russia%E2%80%99s-Disinformation-and-

Propaganda-Ecosystem_08-04-20.pdf  
4 https://www.politicalcapital.hu/pc-admin/source/documents/dezinfo_guide_rovid_hun_20181123.pdf  
5 https://euvsdisinfo.eu/chief-editor-rt-is-like-a-defence-ministry/  

https://www.pewresearch.org/fact-tank/2020/02/07/russia-and-putin-receive-low-ratings-globally/
https://www.state.gov/wp-content/uploads/2020/08/Pillars-of-Russia%E2%80%99s-Disinformation-and-Propaganda-Ecosystem_08-04-20.pdf
https://www.state.gov/wp-content/uploads/2020/08/Pillars-of-Russia%E2%80%99s-Disinformation-and-Propaganda-Ecosystem_08-04-20.pdf
https://www.politicalcapital.hu/pc-admin/source/documents/dezinfo_guide_rovid_hun_20181123.pdf
https://euvsdisinfo.eu/chief-editor-rt-is-like-a-defence-ministry/


7 

the outbreak of the Ukrainian crisis,6 as well as the Paks nuclear power plant expansion 
project—funded from a Russian loan. Also, since 2014 he has repeatedly expressed his 
opposition towards economic sanctions imposed as a European response to the Russian 
aggression in Ukraine.7 An increase can be observed in terms of diplomatic meetings 
between Hungary and Russia while increasing economic cooperation is presented as agreed. 
Hungary, for its part, has expressed their loyalty on multiple occasions, even on a diplomatic 
level. See for instance the case where László Trócsányi, former Hungarian Minister of Justice, 
handed over two Russian arms traffickers back to Russia, rather than to the United States.8 

It goes without saying, that as a result of Hungary’s pro-Moscow policy, as well as the damage 
to the Kremlin’s international reputation, a significant proportion of the Russian government’s 
state-controlled media regularly reports on various developments of the two countries’ 
bilateral relations, especially if this pivots Putin’s Russia into a better position in the European 
political space. Therefore, the Hungarian government receives special attention in Russian 
media, where a vast number of Viktor Orbán’s positive news, opinions, and assessments are 
published in regards to Russia. The Hungarian government also plays a significant role in the 
Russian media through its conflicts with the European Union, serving as proof of the block’s 
solidarity, its legal capacity, and continually it parades that the leaders of the EU only consider 
its liberal values as l reprehensible. The current study presents the image of Hungary and its 
government as it can be perceived in Russian media, including narratives believed by Russian 
public, political messages conveyed by pro-Kremlin media, and the perception of Hungary 
by Russian-language disinformation portals.  

 
6 https://index.hu/gazdasag/ado_es_koltsegvetes/2014/01/14/nem_veletlenul_ment_orban_moszkvaba/  
7 

https://index.hu/belfold/2017/02/02/putyin_latogatas_orban_viktor_sajtotajekoztato/?fbclid=IwAR0KvHG3FnJ7
VA_zGVJ8Go4uKcW7yb-Hyszmhp4tfEg-i73Mq0kl8rLuwlY  

8 https://444.hu/2019/09/06/szabadlabon-az-orosz-fegyverkereskedok-akiket-a-kormany-az-usa-helyett-
moszkvanak-adott-ki  

https://index.hu/gazdasag/ado_es_koltsegvetes/2014/01/14/nem_veletlenul_ment_orban_moszkvaba/
https://index.hu/belfold/2017/02/02/putyin_latogatas_orban_viktor_sajtotajekoztato/?fbclid=IwAR0KvHG3FnJ7VA_zGVJ8Go4uKcW7yb-Hyszmhp4tfEg-i73Mq0kl8rLuwlY
https://index.hu/belfold/2017/02/02/putyin_latogatas_orban_viktor_sajtotajekoztato/?fbclid=IwAR0KvHG3FnJ7VA_zGVJ8Go4uKcW7yb-Hyszmhp4tfEg-i73Mq0kl8rLuwlY
https://444.hu/2019/09/06/szabadlabon-az-orosz-fegyverkereskedok-akiket-a-kormany-az-usa-helyett-moszkvanak-adott-ki
https://444.hu/2019/09/06/szabadlabon-az-orosz-fegyverkereskedok-akiket-a-kormany-az-usa-helyett-moszkvanak-adott-ki


8 

Methodology  

The study evaluates Hungary related, online articles, using qualitative methods, narrative 
analysis, and fact-checking, taking into account the following aspects:  

● whether political messages propagated by the Kremlin, or disinformation narratives 
disseminated by the Russian government appear in them; 

● whether they contain criteria of information warfare towards Hungary, the European 
Union, Ukraine or the United States.  

The selection criteria for the given platforms: 

1. shall include a Russian state supported medium supported and also an independently 
operating medium; 

2. shall include medium that disseminates known disinformation narratives, regardless 
of its relationship with the Russian state; 

3. shall include medium paying special attention to Hungary due to the nature of the 
Hungarian-Russian relations;  

4. shall include medium paying special attention to Hungary due to the nature of the 
Ukrainian-Hungarian relations;  

The medium analyzed: 
● RT: Previously known as Russia Today. The news channel operates with Russian 

government support, and was founded in 2005 as a part of an earlier PR campaign of 
the Kremlin. The objective of the campaign was to improve Russia's image on the 
international stage, and to represent the Russian point of view regarding international 
affairs. Initially, the channel operated with a relatively small budget. However, in the 
scope of 16 years, the disinformation machinery sustained by the Kremlin has grown 
into one of the most important players, if not the most important. Apart from Russian, 
it is available in English, German, French, Spanish and Arabic. Several international 
studies910 refer to it as one of the most important disinformation mediums, which tries 
to present the aggressive foreign policy of Russia in a more favorable light, primarily 
targeting European and American populations. Editor-in-Chief Margarita Simonyan 
has signaled on several occasions that the channel's mission was to represent the 
Russian government's position. The State Duma has approved a budget of more than 
USD 370 million for the operation of the channel in 2021. 

● RT mainly seeks to reach international audiences by competing against major 
international news channels, as well as being available in Russian as a news portal and 
video platform.  

● Sputnik International: Next to RT, Sputnik International is functioning under the 
Rossiya Segodnya conglomerate and can be considered a Russian news source with 

 
9 https://academic.oup.com/joc/article/70/5/623/5912109  
10 Yablokov, I. 2015.) Conspiracy theories as a Russian public diplomacy tool: The case of Russia Today 

(RT). Politics, 35(3-4), 301-315. 

https://academic.oup.com/joc/article/70/5/623/5912109


9 

the most manipulated content. The news agency broadcasts in more than 30 
languages with its primary target audience being viewers in Western European 
countries. An important difference between Sputnik Internationaland RT is the 
following: In case of RT, content praising the policies of the Hungarian Government 
regarding Russia and the EU can be often found, while Sputnik presents itself as a 
news agency in nature, therefore, it has the possibility of presenting dissenting 
opinions11. At the same time, however, this page also has a positive view of the 
Hungarian measures on key issues, especially if they are of paramount importance to 
Russia.12  

● Ria Novosztyi: Russia’s largest Russian-language news agency, which operates under 
state surveillance, has been considered for a long time as one of the most factual 
among other Russian press, yet nowadays it broadcasts the official opinion of the 
Russian government in both national and international matters. Regarding Hungary, 
it reports in detail on bilateral political and economic relations. However, there are 
also opinions that are more unpleasant from the Hungarian government's point of 
view presented on their platform. 

● Kommersant: This is one of Russia’s most respected economic and business daily 
papers, which also regularly covers political topics. It is privately-owned but the 
Kremlin’s influence can be felt nonetheless. Apart from RT, Kommersant also regularly 
provides a platform for the Hungarian Government’s viewpoint, primarily through the 
representation of Foreign Minister, Péter Szijjártó. 

● News Front: An alternative news portal linked to the Russian secret services.13 It’s 
officially communicated mission is to provide information on the events of the war in 
Eastern Ukraine, while in practice, it presents an anti-Ukraine propaganda. Regarding 
Hungary, it primarily focuses on the conflicts and the critical stances between the 
Hungarian Government and Ukraine. The Hungarian branch of News Front informs 
their readers from several Russian or Eastern Ukrainian ‘sources’, such as 
donbasstoday.ru, newsua.ru or ya-turbo.ru. Thus, it plays a key role in “importing” 
Russian-language disinformation content into Hungary.  

● Meduza: Meduza is an independent news portal publishing in Russian and English, 
and it currently operates from Latvia. The site started in 2014 in Russian, and has been 
publishing English content since 2016, as well. In 2021, the Russian Ministry of Justice 
marked the website as a ‘foreign agent’. Hungary appears on the site mainly as a side 
branch of Russian scandals, for example when Andrej Nariskin, the son of Russian 
Foreign Intelligence Service’s leader, bought a residence bond in Hungary.14 We 
examined this medium to provide a basis of comparison with Russian state narratives 
and pro-Kremlin portals. 

 
11 https://sputniknews.com/20210623/eu-slams-hungarian-bill-banning-promotion-of-homosexuality-to-minors-a-

shame-vows-legal-action-1083221692.html  
12 https://sputniknews.com/20210929/orban-hungary-decides-on-its-own-where-to-buy-gas-how-to-get-it-

1089522799.html  
13 https://www.zeit.de/digital/internet/2017-02/bundestag-elections-fake-news-manipulation-russia-hacker-

cyberwar  
14 https://meduza.io/en/feature/2018/09/10/say-hello-to-the-director-of-russia-s-foreign-intelligence-service-his-

son-s-family-apparently-tried-to-buy-hungarian-residency-for-360-000-euros  

https://sputniknews.com/20210623/eu-slams-hungarian-bill-banning-promotion-of-homosexuality-to-minors-a-shame-vows-legal-action-1083221692.html
https://sputniknews.com/20210623/eu-slams-hungarian-bill-banning-promotion-of-homosexuality-to-minors-a-shame-vows-legal-action-1083221692.html
https://sputniknews.com/20210929/orban-hungary-decides-on-its-own-where-to-buy-gas-how-to-get-it-1089522799.html
https://sputniknews.com/20210929/orban-hungary-decides-on-its-own-where-to-buy-gas-how-to-get-it-1089522799.html
https://www.zeit.de/digital/internet/2017-02/bundestag-elections-fake-news-manipulation-russia-hacker-cyberwar
https://www.zeit.de/digital/internet/2017-02/bundestag-elections-fake-news-manipulation-russia-hacker-cyberwar
https://meduza.io/en/feature/2018/09/10/say-hello-to-the-director-of-russia-s-foreign-intelligence-service-his-son-s-family-apparently-tried-to-buy-hungarian-residency-for-360-000-euros
https://meduza.io/en/feature/2018/09/10/say-hello-to-the-director-of-russia-s-foreign-intelligence-service-his-son-s-family-apparently-tried-to-buy-hungarian-residency-for-360-000-euros


10 

Hungary’s through the eye of the Russian public and the 
news-consuming public  

Based on Google Trends search data,15 it appears that the number of searches related to 
Hungary in Russia peaked during the week of the European Football Championship this year. 
The first 10 terms containing the search term “Hungary” were all related to football.  

Yandex Keyword Searcher presents a different view. The variance of Hungary-related 
searches related is more significant, and the top list includes16 the Austro-Hungarian 
Monarchy and the Hungarian Visa Center. In terms of search numbers, similarly to the data 
of Google Trends, a significant increase can be observed during the time of the Football 
Championship. In June 2021, 1,447,371 searches contained the keyword “Hungary,” 
compared to an average of 484,686 for the rest of the year.17  

The study of Levada shows that the Russian public attitude and opinion is less interested in 
Hungary, and in addition, only 1-2% of Russians mention Hungary as a friendly country.18 

Main narratives  
The analyzed mediums all share in detail the political events in Hungary, as well as 
international political activity of the Hungarian government. It can be considered foreseeable 
as Hungary follows an unconventional Russia policy among the European Union countries. 
While the European mainstream intends to distance themselves from the Russian political 
leadership, Viktor Orban has mentioned several times in the past three years the importance 
of political collaboration with the Kremlin. Furthermore, from the rest of the EU cabinets, the 
Hungarian government has almost seemingly been alone in arguing several times against the 
sanctions towards Russia.19 It is well known that several Russian laws restricting fundamental 
rights have served as a model for Hungary, such as the 2017 text of civil law closely paralleling 
its Russian counterpart20 ‘The Child Protection Act’ and its regulation of the LGBTQ+ 
community is even stricter.21  
The political and ideological proximity of the Orbán government provides a basis in and of 
itself for information regarding political and economic events in Hungary.  

 
15 https://trends.google.com/trends/explore?date=2020-10-29%202021-11-

28&geo=RU&q=%D0%92%D0%B5%D0%BD%D0%B3%D1%80%D0%B8%D1%8F  
16 Yandex Keywords, ’Венгрия’, 

https://wordstat.yandex.com/#!/?words=%D0%92%D0%B5%D0%BD%D0%B3%D1%80%D0%B8%D1%8F  
17 Yandex Keywords, Impressions history for keyword "Венгрия", 

https://wordstat.yandex.com/#!/history?words=%D0%92%D0%B5%D0%BD%D0%B3%D1%80%D0%B8%D1%8
F  

18 https://www.levada.ru/en/2020/09/30/attitudes-toward-countries-4/ 
19 An exception is the Italian government of Five Stars Lega, which once vetoed the EU blacklisting new Russian 

names. However, this government proved to be quite short-lived. As an exception, the Slovakian Fico- and 
Pellegrini governments could be mentioned. 

20 https://444.hu/2017/04/20/felfedezheto-az-orosz-minta-a-kulfoldrol-tamogatott-civil-szervezetek-regisztraciojat-
eloiro-torvenyjavaslatban  

21 https://444.hu/2021/06/16/a-homofobiat-pedofiliaval-osszemoso-magyar-torveny-meg-az-eredeti-orosz-
mintanal-is-szigorubb  

https://trends.google.com/trends/explore?date=2020-10-29%202021-11-28&amp;amp;geo=RU&amp;amp;q=%D0%92%D0%B5%D0%BD%D0%B3%D1%80%D0%B8%D1%8F
https://trends.google.com/trends/explore?date=2020-10-29%202021-11-28&amp;amp;geo=RU&amp;amp;q=%D0%92%D0%B5%D0%BD%D0%B3%D1%80%D0%B8%D1%8F
https://wordstat.yandex.com/#!/?words=%D0%92%D0%B5%D0%BD%D0%B3%D1%80%D0%B8%D1%8F
https://wordstat.yandex.com/#!/history?words=%D0%92%D0%B5%D0%BD%D0%B3%D1%80%D0%B8%D1%8F
https://wordstat.yandex.com/#!/history?words=%D0%92%D0%B5%D0%BD%D0%B3%D1%80%D0%B8%D1%8F
https://www.levada.ru/en/2020/09/30/attitudes-toward-countries-4/
https://444.hu/2017/04/20/felfedezheto-az-orosz-minta-a-kulfoldrol-tamogatott-civil-szervezetek-regisztraciojat-eloiro-torvenyjavaslatban
https://444.hu/2017/04/20/felfedezheto-az-orosz-minta-a-kulfoldrol-tamogatott-civil-szervezetek-regisztraciojat-eloiro-torvenyjavaslatban
https://444.hu/2021/06/16/a-homofobiat-pedofiliaval-osszemoso-magyar-torveny-meg-az-eredeti-orosz-mintanal-is-szigorubb
https://444.hu/2021/06/16/a-homofobiat-pedofiliaval-osszemoso-magyar-torveny-meg-az-eredeti-orosz-mintanal-is-szigorubb


11 

The medium analyzed—mostly with the exception of Kommersant, with its economic and 
political focus, and the independent Meduza—broadcast the following narrative for their 
readers of Hungary and the Hungarian government:  

● Hungary, as an asset for Russia Even though Hungarian-Russian relations can be 
considered friendly, there are important exceptions where Hungary is viewed by 
Russia more as an asset than an equal. In some symbolic cases, they are unafraid to 
blast the Hungarian party. In 2017, Sputnik International stated that Hungary could be 
the ‘battering ram against sanctions’ of the Kremlin against the European Union22. 
Moreover, after the inauguration of Donald Trump, the American president directly 
encouraged the Hungarian government to veto EU sanctions against Russia, for both 
economic and ideological reasons. This step also eased pressures on Russia from the 
American side. In 2016, during the 60th anniversary of the 1956 Hungarian Revolution, 
Dmitry Kiselyov stated in a 10-minute segment on channel ‘Russia 1’ that the 
revolution was a type of neo-Nazi coups partially organized by the CIA.23 Kiselyov did 
not fail to mention that this could have been the first “color revolution” ever in a 
Russia-friendly country.24 The propaganda channels of the Kremlin highlighted the 
fact that the Hungarian Foreign Ministry did not refute the words of Kiselyov. Rather 
it can be considered an exchange of opinions on the issue with the Russian 
Ambassador.In the end, they agreed that it was a matter of “different historical 
interpretations.”25 Also memorable, in 2014 the Kremlin accused Hungary with the 
intention of delivering T-72 tanks to Ukraine, based on the still-functioning Hídfő 
portal.26 In reality, the military of Hungary had acted before the actual outbreak of the 
Ukrainian Conflict, and the tanks were acquired by a Czech military company.27  

● Hungary, the protector of the traditional European values On Russian state-supported 
channels, they openly represent Western criticism of Orbán’s policies, and provide 
supportive voices in the opinion section. The American political commentator Robert 
Bridge recently wrote on28 RT online the following: ‘Hungary is a successful Christian 
nation, that’s why godless liberals slammed Tucker Carlson’s meeting with Viktor 
Orbán’. Ria Novosztyi, which esentiallz functions as a news agency, writes similarly 
regarding the anti-LGBTQ+ steps of the Hungarian government. The portal presented 
as news (not as an opinion opinion) claimed the following29, “Gay propaganda for 
children is now officially a European value” and it continued defending  the position 
of the Hungarian government in its support of the traditional family model. A similar 
political narrative can be observed in the alternative news portal with connections to 
the secret services—in the Russian edition of News Front—which has also been 
actively involved in presenting the anti-LGBTQ+ measures of the Hungarian 

 
22 https://sputniknews.com/20170205/russia-hungary-eu-relations-analysis-1050366103.html  
23 https://hungarytoday.hu/cia-ex-nazis-behind-1956-hungarian-revolution-russian-state-tv-claims-78806/  
24 https://www.themoscowtimes.com/2016/10/25/russian-tv-pundit-not-too-impressed-with-hungarys-complaint-

about-his-1956-uprising-criticism-a55871  
25 https://sputniknews.com/20161026/hungary-uprising-kiselev-1046741619.html  
26 https://index.hu/kulfold/2014/08/15/moszkva_fegyverszallitassal_vadolja_magyarorszagot/  
27 https://index.hu/belfold/2014/08/19/tavaly_nyar_ota_tudunk_az_elado_tankokrol/  
28 https://www.rt.com/op-ed/531518-hungary-christian-nation-carlson-orban/  
29 https://ria.ru/20210703/tsennosti-1739684692.html  

https://sputniknews.com/20170205/russia-hungary-eu-relations-analysis-1050366103.html
https://hungarytoday.hu/cia-ex-nazis-behind-1956-hungarian-revolution-russian-state-tv-claims-78806/
https://www.themoscowtimes.com/2016/10/25/russian-tv-pundit-not-too-impressed-with-hungarys-complaint-about-his-1956-uprising-criticism-a55871
https://www.themoscowtimes.com/2016/10/25/russian-tv-pundit-not-too-impressed-with-hungarys-complaint-about-his-1956-uprising-criticism-a55871
https://sputniknews.com/20161026/hungary-uprising-kiselev-1046741619.html
https://index.hu/kulfold/2014/08/15/moszkva_fegyverszallitassal_vadolja_magyarorszagot/
https://index.hu/belfold/2014/08/19/tavaly_nyar_ota_tudunk_az_elado_tankokrol/
https://www.rt.com/op-ed/531518-hungary-christian-nation-carlson-orban/
https://ria.ru/20210703/tsennosti-1739684692.html


12 

government. News Front highlighted in one of their articles30 that the “LGBTQ lobby 
overstepped a red line in Hungary'', which is why, essentially, the Hungarian 
government was forced to take action in order to protect the traditional family model. 
A pro-Brexit, British Historian wrote, about the Budapest visit of Pope Francis in his 
piece published on RT31, “the Pope misunderstands Orbán, who is trying to preserve 
Hungary’s Christian traditions.” In recent months, the Hungarian government’s policy 
of attacking sexual minorities has been substantial, including the law passed in June 
2021, and the referendum initiated in connection with it. It is characteristic that some 
Russian Media, such as the Sputnik International published in detail32 the sex scandal 
in Brussels of ex-European Parliament Representative to Fidesz, József Szájer. RT did 
not suppress the scandal, and they put in focus the reaction of Viktor Orbán instead.33  

● The follower and the followed – simultaneously Overall, they present Hungary as a 
European example to follow, while at the same time, as a country following Russia’s 
example. Perhaps surprisingly, Poland also appears in a similar position in Russian 
media, despite the notoriously unpleasant Warsaw-Moscow relations on account of 
Poland’s conflicts with the EU. Then Poland's struggle for the rule of law will be praised 
without any issue34 or either its green policy35 if the Polish conflict with the EU is in 
focus. The EP debate on the country's rule of law performance with the participation 
of Polish Prime Minister Mateusz Morawiecki was presented by the RT as “evidence” 
that Eastern states in the EU are second-class members.36 The Kremlin propaganda 
uses both Hungary and Poland to criticize and discredit the EU, as well as to 
undermine its unity.  

● Successful Hungarian-Russian relations: Beyond the ideological proximity of the 
Hungarian and Russian governments, one of the most propagated narrative is that an 
increasing political and economic cooperation between the two governments, and 
therefore, the two countries has been developing. The basis of this is Hungary’s 
energy dependence from Russia, as well as the energy cooperation of the two 
countries. The Russian state media (both in English and in Russian) reported in 
sufficient detail regarding the extension of Paks, or on announcements and events 
related to the Hungarian-Russian gas trade. Most of these communications are not 
necessarily ideologically charged, however, their frequency suggests that the pro-
Kremlin media considers it fundamentally important to present the relations with 
Hungary, an EU and NATO member state. Especially if it is also in line with Russian 
foreign policy interests. The latest example of the above was in September 2021, 
when they signed the 15-year, long term Russian-Hungarian gas contract, which was 
criticized on multiple occasions by the Ukrainian government due to its geopolitical 
dimension. Russia 1 the state owned news channel, presented a report on the 28th of 

 
30 https://news-front.info/2020/10/07/lgbt-lobbi-pereshlo-krasnuyu-liniyu-v-vengrii/  
31 https://www.rt.com/op-ed/534738-pope-visit-orban-christian-traditions/  
32 https://sputniknews.com/20201202/conservative-hungarian-mep-resigns-after-police-raid-drug-fuelled-orgy-in-

brussels-gay-bar-1081329758.html  
33 https://www.rt.com/news/508494-orban-hungary-mep-gay-orgy/  
34 https://www.rt.com/news/538733-poland-rejects-ecj-fine/  
35 https://www.rt.com/news/539145-brussels-blackmail-funds-poland-climate/  
36 https://www.rt.com/news/538733-poland-rejects-ecj-fine/  

https://news-front.info/2020/10/07/lgbt-lobbi-pereshlo-krasnuyu-liniyu-v-vengrii/
https://www.rt.com/op-ed/534738-pope-visit-orban-christian-traditions/
https://sputniknews.com/20201202/conservative-hungarian-mep-resigns-after-police-raid-drug-fuelled-orgy-in-brussels-gay-bar-1081329758.html
https://sputniknews.com/20201202/conservative-hungarian-mep-resigns-after-police-raid-drug-fuelled-orgy-in-brussels-gay-bar-1081329758.html
https://www.rt.com/news/508494-orban-hungary-mep-gay-orgy/
https://www.rt.com/news/538733-poland-rejects-ecj-fine/
https://www.rt.com/news/539145-brussels-blackmail-funds-poland-climate/
https://www.rt.com/news/538733-poland-rejects-ecj-fine/


13 

September37 with the title “Ukraine threw a tantrum over Russia and Hungary”in their 
online edition. The Russian pro-state media also shares and broadcasts it in similar 
details, when Viktor Orbán and Vladimir Putin, or Péter Szijjártó and Sergey Lavrov 
foreign ministers meet or they issue a common statement. In this context, the 
communication practice used in connection with Hungary's separate passenger policy 
is outstanding in the case of all media.38 Among other issues, they reported on János 
Áder participating in the Crimea Platform Summit, which aims at redirecting the 
attention of the international community to the case of the peninsula illegally annexed 
by Russia from Ukraine. Meanwhile Péter Szijjártó assured Sergey Lavrov of the 
smooth progress of Hungarian-Russian relations. Russian success propaganda has 
manifested itself not only in political- but also in epidemiological cooperation: Péter 
Szijjártó, in March 2021 received the Russian Sputnik V vaccine against coronavirus. 
He talked about this in detail to his interview to RT39. This was actively used by Russian 
media40 as well as the Russian government41: a high ranking member of an EU state 
government chose the Russian vaccine. The symbolic gestures of the two 
governments in the autumn of 2021 also received a lot of media attention:42 Vladimir 
Putin awarded the Hungarian Foreign Minister with the Order of Merit43 while Péter 
Szijjártó awarded the Russian Minister of Health Mikhail Murasko with the Middle 
Cross of the Order of Merit of Hungary.44 However, the statements of Péter Szijjártó 
received more media attention during his visits to Russia, during his visits he sharply 
criticized the European Union for not acknowledging the Russian vaccine Sputnik V,45, 
communicating it as a “political and ideological question”.46 His critical statements 
flooded the Russian pro-government media as headlines. Kommersant also regularly 
broadcasts the viewpoint of Szijjártó, and therefore of the Hungarian Government, 
where the Hungarian Foreign Minister made several statements on economic and 
European political issues, where he highlighted several times47, that Hungary “does 
not want a new Cold War.” The Foreign Minister of Hungary, unlike his colleagues 
from other EU- or NATO member countries, is regularly a guest for interviews at RT, 
which has the same value like the highest ranking member of the Hungarian diplomacy 

 
37 https://www.vesti.ru/article/2619457   
38 

https://www.kommersant.ru/doc/4957061?query=%D0%A1%D0%B8%D0%B9%D1%8F%D1%80%D1%82%D0%
BE  

39 https://www.rt.com/news/518721-hungary-sputnik-eu-vaccines/  
40 https://ria.ru/20210321/napadki-1602211501.html  
41 https://twitter.com/mfa_russia/status/1373179843559448579   
42 https://russian.rt.com/world/news/929467-putin-orden-druzhby-vengriya  
43 http://publication.pravo.gov.ru/Document/View/0001202111180046?index=12&rangeSize=1  
44 https://ria.ru/20211126/murashko-1760924027.html  
45 https://russian.rt.com/world/video/932831-vengriya-mid-sputnik-migranty  
46 https://ria.ru/20211128/sputnik-1761100151.html  
47 

https://www.kommersant.ru/doc/2640485?query=%D0%9F%D0%B5%D1%82%D0%B5%D1%80%20%D0%A1%
D0%B8%D0%B9%D1%8F%D1%80%D1%82%D0%BE.  

https://www.vesti.ru/article/2619457
https://www.kommersant.ru/doc/4957061?query=%D0%A1%D0%B8%D0%B9%D1%8F%D1%80%D1%82%D0%BE
https://www.kommersant.ru/doc/4957061?query=%D0%A1%D0%B8%D0%B9%D1%8F%D1%80%D1%82%D0%BE
https://www.rt.com/news/518721-hungary-sputnik-eu-vaccines/
https://ria.ru/20210321/napadki-1602211501.html
https://twitter.com/mfa_russia/status/1373179843559448579
https://russian.rt.com/world/news/929467-putin-orden-druzhby-vengriya
http://publication.pravo.gov.ru/Document/View/0001202111180046?index=12&amp;amp;rangeSize=1
https://ria.ru/20211126/murashko-1760924027.html
https://russian.rt.com/world/video/932831-vengriya-mid-sputnik-migranty
https://ria.ru/20211128/sputnik-1761100151.html
https://www.kommersant.ru/doc/2640485?query=%D0%9F%D0%B5%D1%82%D0%B5%D1%80%20%D0%A1%D0%B8%D0%B9%D1%8F%D1%80%D1%82%D0%BE
https://www.kommersant.ru/doc/2640485?query=%D0%9F%D0%B5%D1%82%D0%B5%D1%80%20%D0%A1%D0%B8%D0%B9%D1%8F%D1%80%D1%82%D0%BE


14 

is giving an interview to CNN48 or to the BBC49 . Thus, the Hungarian government 
does not share (or rather does not problematize) the public opinion in Western Europe 
that the channel is supported by the Russian state, and it is a propaganda media. 
However, it has great significance that a representative of the Hungarian government 
in his interviews to RT is criticizing the allies of his own country. These criticisms quickly 
spread through the platforms of the pro-government Russian media, which uses these 
to suggest how “the West” is unfair and hypocritical. This suggestion is the same that 
the Kremlin has been vocal about. However, if this message heard is from a 
representative of the western system of alliance, this message is differently weighed. 
To give some examples from the comments that can be well used for the Russian state 
media: on the crisis on the Belarusian-Polish border in 2021, (“The head of the 
Hungarian Foreign Ministry recalled criticism of the migration policy of Budapest50“), 
on the failure of the NATO mission in Afghanistan (“Hungarian Foreign Minister called 
20 years of NATO mission in Afghanistan a failure51), on the Russian relations of 
Western countries (“Hungarian Foreign Minister accused the West of hypocrisy 
towards Russia52), on the state of the Hungarian democracy (“Hungarian Foreign 
Minister accuses US of spreading 'fake news”53). The Hungarian Foreign Minister's 
remarks from the alliance and his statements, receive a lot of attention in the Russian 
state media beyond the weight and importance of the country. On the 28th of 
November within two Hours Ria Novosztyi publish 7 articles already54 quoting the 
words of Szíjjártó in their titles.  

 
48 https://www.facebook.com/szijjarto.peter.official/videos/teljes-cnn-interj%C3%BA/652482005714515/  
49 https://www.facebook.com/szijjarto.peter.official/videos/bbc-hardtalk-ez-t%C3%A9nyleg-kem%C3%A9ny-

volt/1190006904831858/  
50 https://ria.ru/20211128/siyyarto-1761103765.html  
51 https://ria.ru/20211128/afganistan-1761101486.html  
52 https://ria.ru/20211128/litsemerie-1761100793.html  
53 https://ria.ru/20211128/feyki-1761101988.html  
54 https://ria.ru/search/?query=%D0%B2%D0%B5%D0%BD%D0%B3%D1%80%D0%B8%D1%8F  

https://www.facebook.com/szijjarto.peter.official/videos/teljes-cnn-interj%C3%BA/652482005714515/
https://www.facebook.com/szijjarto.peter.official/videos/bbc-hardtalk-ez-t%C3%A9nyleg-kem%C3%A9ny-volt/1190006904831858/
https://www.facebook.com/szijjarto.peter.official/videos/bbc-hardtalk-ez-t%C3%A9nyleg-kem%C3%A9ny-volt/1190006904831858/
https://ria.ru/20211128/siyyarto-1761103765.html
https://ria.ru/20211128/afganistan-1761101486.html
https://ria.ru/20211128/litsemerie-1761100793.html
https://ria.ru/20211128/feyki-1761101988.html
https://ria.ru/search/?query=%D0%B2%D0%B5%D0%BD%D0%B3%D1%80%D0%B8%D1%8F


15 

In the crossfire: Ukraine 

The most important reference point of the Kremlin-initiated information war is the still 
ongoing conflict in Eastern Ukraine. As a part of information warfare, pro-Kremlin propaganda 
aims to render Ukraine impossible and credible in the international media, to exempt Russia 
from their active role in the conflict, and to present the Kiev Government as the aggressor. 
The anti-Ukraine propaganda is a regularly returning element of the mainstream propaganda 
of the Russian Government55. However, the most extreme political overtones are presented 
on the Russian platform of News Front, the portal that has ties to the secret services shared 
an article in March56, how “Hungary and Russia would liberate Zakarpattia from Ukraine.” In 
another article, published in August, News Front also dealt with the Crimea Platform Summit 
organized by Ukraine. While the Russian pro-government press rather highlighted that even 
though Hungary participated in the conference, the bilateral relations remain the same 
between Budapest and Moscow, News Front wrote that Hungary'' used the Crimean platform 
for criticizing Ukraine”, however, János Áder represented Hungary, and condemned Russia.  

It is essential to highlight a few aspects of Hungary's role in Ukraine. Firstly, Hungary has 
legitimate demands to ensure the rights of local Hungarian minorities. Secondly, the 
Hungarian Government has been continuously vocal about supporting the territorial integrity 
and sovereignty of Ukraine, even in bilateral disputes, the country is indeed, to some extent, 
blocking Ukraine’s integration into the Western community. Thirdly, as the current Hungarian 
government is trying to balance their obligation towards the West and their foreign policy 
aiming toward the East, they do not mention Russia’s involvement in Ukraine. The latter point, 
as well as the strident tone of the Hungarian-Ukrainian dispute, both help the Kremlin in using 
the Budapest-Kiev disputes in their own anti-Ukraine propaganda, for instance, to exacerbate 
the relation between the Ukrainian majority and the Hungarian minority in Ukraine. The 
disinformation material prepared by the propaganda machinery of the Kremlin in Russian has 
involved the supposed Hungary “experts” who can quickly find their way to the Ukrainian 
media which can cause significant damage both within Ukraine, and in the Ukrainian-
Hungarian relations as well.57 

It is undoubtedly of the interest of the pro-Kremlin media to display the relation between 
Hungary and Russian in a favorable color, the representation of the Hungarian government's 
international activities in Russia is far from uniform. Apart from overestimating the importance 
of each state of the bilateral relations, in more instances it is equally important for the pro-
Kremlin Russian media, that the broadcast Hungarian stance should praise Russia, while 
attacking Ukraine at the same time. As we have mentioned it above, a key issue in the Russian 
government’s foreign policy efforts is to incite conflict between Ukraine and its neighbors, 
mostly on ethnic grounds.58 The Hungarian ethnic minority in Zakarpattia is no exception from 
the above. The relation between the Hungarian and Ukrainian Governments has drastically 

 
55 https://24.hu/kulfold/2020/03/31/oroszok-ukranok-magyar-kisebbseg-karpatalja-putyin-propagandamedia-

alszakertok-pc/  
56 Аналитик рассказал, как Венгрия с Россией спасут Закарпатье от Украины 
Источник: https://news-front.info/2021/03/06/analitik-rasskazal-kak-vengriya-s-rossiej-spasut-zakarpate-ot-ukrainy  
57 http://4liberty.eu/review-13-how-pro-kremlin-disinformation-exploits-minority-related-conflicts-between-

ukraine-and-its-neighbors/  
58 Ibid. 

https://24.hu/kulfold/2020/03/31/oroszok-ukranok-magyar-kisebbseg-karpatalja-putyin-propagandamedia-alszakertok-pc/
https://24.hu/kulfold/2020/03/31/oroszok-ukranok-magyar-kisebbseg-karpatalja-putyin-propagandamedia-alszakertok-pc/
https://news-front.info/2021/03/06/analitik-rasskazal-kak-vengriya-s-rossiej-spasut-zakarpate-ot-ukrainy
http://4liberty.eu/review-13-how-pro-kremlin-disinformation-exploits-minority-related-conflicts-between-ukraine-and-its-neighbors/
http://4liberty.eu/review-13-how-pro-kremlin-disinformation-exploits-minority-related-conflicts-between-ukraine-and-its-neighbors/


16 

deteriorated since 2017, after the Kiev legislature restricted the use of minority languages in 
the country, in several waves. This has served as a great foundation for the Kremlin to ignite 
ethnic tensions between the two parties.  

The presence of Miklós Keveházy in the Russian state media is one shining example of the 
presence of Hungarian ‘experts’ in the media. A Hungarian citizen who was previously 
completely unknown to both the Hungarian and Russian public, first appeared on the top 
ranking channel of the Russian state media, in the show of Russia 1, in its prime-time evening 
political talk show. Keveházy, who in the show appeared as a “Hungarian political advisor”, 
has made several questionable statements, which are perfectly suited to undermine relations 
between Hungary and Ukraine. The Hungarian participant has made three strongly dubious 
statements, which later arrived to a wider, Ukrainian audience, causing a tension between 
Budapest and Kiev: 

● According to Keveházy, the Hungarian Army, “At the helm of UN peacekeepers in 
blue helmets’ could reach Lviv to clean local sources of drinking water. 

● When the presenter asked whether the Hungarian Government considered occupying 
Zakarpattia, he responded that shadow coaches and advisors of Viktor Orbán 
distinctly encouraged him to “come on, just try it.” 

● In connection with gas disputes known as the perpetual boiling point of Ukrainian-
Russian relations, he said that Hungary can essentially, at any time close the gas taps 
towards Ukraine. 

The declarations of Keveházy quickly spread through the Ukrainian press. This not only could 
have been detrimental in the development of the Hungarian-Ukrainian relations, but it also 
secured political communications ammunition to the Ukrainian nationalists. This was 
enhanced by a political commentator, who has not previously performed, at least in public, 
any substantive expert activity.59 After he has been to Russia 1, he has constantly      appeared 
as a political expert in disinformation media presented in Russian for both mainland Russians 
and Russian-speaking residents from near abroad, such as News Front with ties to the Russian 
secret services. The main task of News Front is to disseminate anti-Ukrainian and pro-Russian 
disinformation narratives regarding the East-Ukrainian war and the annexation of Crimea of 
2014. Since 2018, Keveházy has appeared in 93 online material of NewsFront (interestingly, 
not in the Hungarian editions), he gave interviews to the portal several times and wrote 
articles for them as well. The materials he published were mainly criticizing the Russia policy 
of the European Union60, the European Union sanctions, the liberal61 values and the world 
order led by the United States62 and specifically about criticizing Ukraine63, the Hungarian 
government, on the other hand, was viewed positively because of its perceived positive 
combativeness against the EU, its conservatism, and its opposition to Ukraine. Regarding 
Ukraine, he disseminates general misinformation narratives, such as George Soros controlling 
the country from behind the scenes,64 or he considers that the American businessman is 

 
59 Ibid. 
60 https://news-front.info/2021/03/14/tusk-student-otlichnik-iz-kieva/  
61 https://news-front.info/2021/07/28/vengerskoe-net-lgbt-lobbi/  
62 https://news-front.info/2020/09/27/amerikanskaya-tragediya/  
63 https://news-front.info/2020/06/25/kak-soros-vzyal-pod-svoj-kontrol-ukrainu/  
64 https://news-front.info/2020/06/25/kak-soros-vzyal-pod-svoj-kontrol-ukrainu/  

https://news-front.info/2021/03/14/tusk-student-otlichnik-iz-kieva/
https://news-front.info/2021/07/28/vengerskoe-net-lgbt-lobbi/
https://news-front.info/2020/09/27/amerikanskaya-tragediya/
https://news-front.info/2020/06/25/kak-soros-vzyal-pod-svoj-kontrol-ukrainu/
https://news-front.info/2020/06/25/kak-soros-vzyal-pod-svoj-kontrol-ukrainu/


17 

behind the Pegasus-scandal65 or the Bulgarian Government Crisis.66Lately has been 
presenting statements to the portal Polit Russia (35 occasions since 2019),67 from which other 
world politics sites using the Kremlin's narrative are increasingly referring to it, such as a 
news.ru,68 a politexpert.net,69 a rueconomics.ru,70 the riafan.ru71 or the actualnews.com.72  

Since 2021 Spring, the name of László Bogár also often appears next to Keveházy’s, always 
together. They are referred to as Hungarian experts, it can be about blaming the West for 
“organizing the migration crisis” in the Belorussian-Polish border73, questioning the official 
position of the United States up to 11 September 2001, as according to them, the tragic 
events “could have been organized by the strategists of a global power.”74 Keveházy's 
example fundamentally shows the importance of disinformation narratives in the Russian 
government media in relation to Hungary, at the same time, it highlights that the pro-Kremlin 
media needs to rely on marginal players in order to present opinions favorable to the Putin 
regime, but from the point of view of Europe, portray extreme opinions as mainstream for 
Russian media consumers. Positioning Keveházy as a ‘Hungary expert’ could serve as a basis 
of the conflict: He is surrounded by physical objects referencing to Hungary in his interview 
with the News Front, which could easily suggest that this represents an official Hungarian 
position, rather than an extremely biased opinion, often based on conspiracy theories. 

 
65 https://politros.com/217158-v-vengrii-rasskazali-o-prichastnosti-sorosa-k-skandalu-s-izrailskim-pegasus 
66 https://politros.com/221225-miklosh-kevekhazi-struktury-sorosa-vmeshivayutsya-v-vybory-prezidenta-bolgarii  
67 https://politros.com/tags/kevehazi  
68 https://news.ru/world/vengerskie-politologi-predrekli-evrosoyuzu-samounichtozhenie/  
69 https://politexpert.net/264181-vengerskii-politolog-kevehazi-ukazal-na-kreditnye-problemy-ukrainy-iz-za-

snizheniya-tranzita-gaza  
70 https://rueconomics.ru/549782-analitik-kevehazi-zametil-diagnoz-zapadu-v-rechi-putina-na-valdae  
71 https://riafan.ru/tags/kevehazi  
72 https://yandex.ru/turbo/s/actualnews.org/exclusive/402501-vengerskij-jekspert-kevehazi-prorochestvo-

gorbacheva-o-raspade-es-mozhet-sbytsja-v-skorom-buduschem.html?utm_source=aab&platform=desktop  
73 https://slovodel.com/626293-vengerskie-politologi-bogar-i-kevehazi-obvinili-zapad-v-organizacii-

migracionnogo-krizisa 
74 https://riafan.ru/1519276-politolog-kevehazi-nazval-somnitelnoi-oficialnuyu-versiyu-ssha-o-terakte-11-

sentyabrya  

https://politros.com/217158-v-vengrii-rasskazali-o-prichastnosti-sorosa-k-skandalu-s-izrailskim-pegasus
https://politros.com/221225-miklosh-kevekhazi-struktury-sorosa-vmeshivayutsya-v-vybory-prezidenta-bolgarii
https://politros.com/tags/kevehazi
https://news.ru/world/vengerskie-politologi-predrekli-evrosoyuzu-samounichtozhenie/
https://politexpert.net/264181-vengerskii-politolog-kevehazi-ukazal-na-kreditnye-problemy-ukrainy-iz-za-snizheniya-tranzita-gaza
https://politexpert.net/264181-vengerskii-politolog-kevehazi-ukazal-na-kreditnye-problemy-ukrainy-iz-za-snizheniya-tranzita-gaza
https://rueconomics.ru/549782-analitik-kevehazi-zametil-diagnoz-zapadu-v-rechi-putina-na-valdae
https://riafan.ru/tags/kevehazi
https://yandex.ru/turbo/s/actualnews.org/exclusive/402501-vengerskij-jekspert-kevehazi-prorochestvo-gorbacheva-o-raspade-es-mozhet-sbytsja-v-skorom-buduschem.html?utm_source=aab&amp;amp;platform=desktop
https://yandex.ru/turbo/s/actualnews.org/exclusive/402501-vengerskij-jekspert-kevehazi-prorochestvo-gorbacheva-o-raspade-es-mozhet-sbytsja-v-skorom-buduschem.html?utm_source=aab&amp;amp;platform=desktop
https://slovodel.com/626293-vengerskie-politologi-bogar-i-kevehazi-obvinili-zapad-v-organizacii-migracionnogo-krizisa
https://slovodel.com/626293-vengerskie-politologi-bogar-i-kevehazi-obvinili-zapad-v-organizacii-migracionnogo-krizisa
https://riafan.ru/1519276-politolog-kevehazi-nazval-somnitelnoi-oficialnuyu-versiyu-ssha-o-terakte-11-sentyabrya
https://riafan.ru/1519276-politolog-kevehazi-nazval-somnitelnoi-oficialnuyu-versiyu-ssha-o-terakte-11-sentyabrya

	Table of contents
	Executive summary
	Introduction
	Methodology
	The medium analyzed:

	Hungary’s through the eye of the Russian public and the news-consuming public
	Main narratives

	In the crossfire: Ukraine

