Álhírek, propaganda, fiatalok médiafogyasztási szokásai a Visegrádi Négyek országaiban és a balkáni régióban

2018-11-23

A Political Capital hét partnerszervezettel együttműködésben a fiatalok médiafogyasztási szokásait, azon belül is az álhírek és a propaganda hatásait vizsgálták a Visegrádi Négyek országaiban és a balkáni régióban. A tanulmány fókuszcsoportos interjúk alapján foglalja össze a kutatás eredményeit, amelyek szerint a fiatalok szinte mindegyik országban elsődlegesen és majdnem kizárólag a közösségi médiából, illetve online forrásokból tájékozódnak. Mivel tisztában vannak az álhírek és a propaganda veszélyeivel, igyekeznek különböző eszközökkel (például tartalom- és forrásellenőrzéssel) felvértezni magukat. Bár tudatosan próbálják az álhíreket maguktól távol tartani, a médiával szembeni általános bizalmatlanságuk is erős. Részben épp ebből fakad a fiatalok civil, közéleti és politikai passzivitása.

A teljes tanulmány itt érhető el (pdf, 2,881 MB).

Sajtókapcsolat:
+36 20 665-0384
Telefon / Fax:
+36 1 430-6699 / +36 1 430-6695