A kedvelők számának változása a Fidesz-KDNP Facebook-oldalain

2019-06-07

A Political Capital március 1-jétől napi szinten monitorozza a pártok és politikusok Facebook-oldalait. Legutóbb azt mutattuk be, hogyan változott a kedvelők száma az elmúlt három hónapban az ellenzéki pártok felületein, most pedig a kormánypárt egyes oldalait vizsgáljuk.

2019. március 1-jén a Fidesz oldalát 278144-en, a KDNP oldalát 88821-en, Orbán Viktor oldalát 644656-an kedvelték. Ez három különböző nagyságrend, amelynek mindegyike bővült a kampány során.

  • A KDNP Facebook-oldala vonzott be a legnagyobb arányban új kedvelőket, amiben nagy szerepe volt a párt hirdetési kampányainak. Napi adatgyűjtésünk alapján a párt márciusban és áprilisban is több hirdetést futtatott, melyek elsődleges célja az oldalt kedvelők számának bővítése volt, Magyarország mellett a szomszédos országokban is. A Facebook Hirdetéstárában ráadásul a KDNP hirdetéseinek csak egy része szerepel, mivel a párt nagyrészt elmulasztotta ezeket politikai tartalomként megjelölni, a Facebook ellenőrző rendszere pedig nem működött kellő alapossággal ahhoz, hogy kiszűrje a nem szabályszerű politikai hirdetéseket. A Hirdetéstárban szereplő bő félmilliós összeg így alulbecsüli a tényleges költéseket. A grafikonon a gyors emelkedések mutatják, mikor zajlottak a hirdetési kampányok.
  • A Fidesz oldala szerezte a legkevesebb új kedvelőt, 3628-at. Tekintve, hogy a párt majdnem hatvanmillió (!) forintot költött csak a saját központi Facebook-oldalán, ez meglehetősen alacsony szám. Ez azzal együtt is igaz, hogy a KDNP-vel ellentétben, esetükben a hirdetések fő célja az volt, hogy a kampányüzeneteket minél több potenciális szavazóhoz eljuttassák, és nem az, hogy új kedvelőket toborozzanak. A Fidesz oldala a hirdetéseit politikai tartalomként megjelölve futtatta, így azok most is elérhetők a Hirdetéstárban.
  • Orbán Viktor oldalának hazai viszonylatban hatalmas a kedvelői tábora, ami a kampányidőszakban további bő 8000 fővel bővült. Mindezt úgy tudta elérni, hogy alig hirdetett. A Hirdetéstárban egyáltalán nem szerepel erre vonatkozó adat, és a Political Capital által napi szinten lementett adatok szerint is csak április elején hirdettek két posztot, amelyeken az látszik, ahogy a miniszterelnök aláírja a Fidesz-KDNP ajánlóívét. A kampány hajrájában tehát intenzív volt az organikus növekedés.

asdasda

Sajtókapcsolat:
+36 20 665-0384
Telefon:
+36 20 665-0384