Ezt terjesszétek kommentben, légyszi!

2024-09-26

Magyar Péter sokszor nyilvános felhívásban kéri követőit, hogy terjesszék üzeneteit nem baráti Facebook-oldalakon. Mennyire volt sikeres ez a stratégia a választási kampányban? Terjedtek-e más üzenetek is hasonlóan, repetitív kommenteken keresztül? A terjesztők valódi személyek, vagy magukat aktivistának láttató álprofilok voltak? Ezekre a kérdésekre is kerestük a választ mostani kutatásunkban.

Összefoglaló

  • Magyar Péter rendszeresen kéri (és kérte az általunk vizsgált időszakban is) követőit, hogy üzeneteit komment formájában terjesszék nem baráti Facebook-oldalakon. Ez azért számít újdonságnak, mert korábban nem tudtuk, hogy az általunk vizsgált, repetitív kommenteken keresztül terjedő üzenetek vajon koordináltak-e, és ha igen, kik állhattak mögötte. A legtöbb ismétlődő komment mögötti gépezetre továbbra sem derült fény, de Magyar önként és nyilvánosan vállalta e tevékenységét, így meg tudtuk vizsgálni azt, hogy akciója mennyire volt sikeres.
    • A legtöbb kommentet generáló felhívására legalább 400 felhasználó mozdult meg, több mint kétezer alkalommal terjesztve üzenetét 132 Facebook-oldalon. A terjesztésben részt vett profilok között kevés gyanús vagy egyértelmű álprofilt találtunk, szerepük nem jelentős, számuk a többi aktivistához viszonyítva elenyésző. A terjedés tehát döntően irányított organikusan történt.
  • A második legsikeresebb kormánykritikus ismétlődő komment már jóval gyengébb eredményt ért el. A beazonosított 83 felhasználó 603 alkalommal kommentelte az üzenetet, de így is eljutott 95 Facebook-oldalra, ahol érvként használták a hozzászólók között kialakult politikai vitákban. A vizsgálataink arra utalnak, hogy ennek a szövegnek a terjedése döntően spontán organikusan
  • A Fidesz számára kedvező, több felhasználó által sokszor terjesztett ismétlődő komment nem volt a júniusi választásokat megelőző kampányidőszakban. Ez a fajta narratívaterjesztés tehát nem jelent meg a kormányoldalon, sem irányítottan, sem spontán nem alakult ki. Egy lelkes és kitartó aktivista ugyanakkor a kormánykritikus ismétlődő kommenteket jócskán felülmúló eredményt ért el. A Fidesz szavazóit buzdító, saját maga által megfogalmazott üzeneteit kizárólag kormánypárti Facebook-oldalakon több mint hatezer alkalommal kommentelte.
  • Az, hogy a kormányoldal számára kedvező narratívák, üzenetek nem terjedtek tömegesen, azt jelzi, hogy a közösségi médiában aktív Fidesz-szavazókra nem jellemző ez a fajta tevékenység, nem alakul ki spontán. Erre központi felhívás, irányítás sincs, tehát nem része a kampánystratégiának a szimpatizánsok ilyen jellegű bevonása. Nem is nagyon volt szüksége ilyesmire a Fidesznek a tavaszi kampányban, egy korábbi kutatásunk ugyanis feltárta, hogy a kormányoldal a proxyjaival együtt 2,1 milliárd forintot költött a Meta és a Google hirdetéseire. Ez olyan szintű elérést biztosított a közösségi médiában, amely mellett eltörpült volna a repetitív kommentek hatása.

Módszertan

A Political Capital a 2021-es ellenzéki előválasztás óta vizsgálja az ismétlődő, úgynevezett repetitív kommenteken keresztül terjesztett politikai kampányokat. Ukrajna 2022. februári lerohanását követően azonnal elkezdtek terjedni azok a narratívák, amelyek az orosz agresszió legitimálását célozták, majd megjelentek a dezinformációt tartalmazó narratívák is.

Mostani elemzésünkben a 2024. júniusi választásokat megelőző Facebook-kommentekben testet öltő, szabad szemmel alig látható kampánytevékenységét nagyítjuk fel, és mutatjuk be. A SentiOne online monitoring platform segítségével összegyűjtöttük a Facebookon 2024. február és július között megjelent releváns hozzászólásokat. Minden olyan komment bekerült a kiinduló adatbázisba, amely tartalmazta a politikailag releváns kulcsszavak legalább egyikét (pl. Orbán, Gyurcsány, ellenzék, kormány stb.). Az így létrejött hatalmas, több mint egymillió hozzászólást tartalmazó adatbázisból programozott szövegbányászati eszközökkel azonosítottuk a repetitív kommenteket, azaz a legalább négy szó hosszúságú, legalább kétszázszor ismétlődő szövegrészeket. A repetitív kommenteket ezután kvalitatív és kvantitatív módon egyaránt vizsgáltuk a terjesztett narratívák, a terjesztésben részt vett profilok és a terjesztési stratégiák elemzése érdekében.

A repetitív kommenteket a politikai kampányok részeként akkor tartjuk problémásnak, ha az irányított vagy spontán organikusan terjedő üzenetek dezinformációt, ellenségképzésre alkalmas narratívákat tartalmaznak, vagy ha a terjesztésben meghatározó szerepük van álprofiloknak.

Ellenzéki üzenetek 

1. Magyar Péter 5 kérdése a miniszterelnökhöz

Az időszak kétségkívül legmeghatározóbb belpolitikai eseménye a kegyelmi botrány, ennek farvizén pedig Magyar Péter és a TISZA Párt előre nem látott berobbanása volt. Az új politikus köré gyorsan bővülő kedvelői tábor gyűlt, Facebook-oldalának szeptember 20-ai állapot szerint 374 ezer követője van, a hivatalos, nyilvános csoportjának pedig 175 ezer tagja. Utóbbiak jelentik azt a potenciális aktivistatábort, akik segíthetik a párt üzeneteinek eljuttatását a közösségi média politikától távolabb eső buborékjaiba is.

Magyar Péter újdonságot hozott vizsgálatunk tárgya, a repetitív kommentek terén is. Míg ugyanis a korábbi elemzéseink során a terjesztés koordináltságára vonatkozóan jellemzően csak közvetett jelek utaltak, Magyar több alkalommal és nyilvánosan biztatta a közösségét, hogy oly módon is terjesszék az üzeneteit, hogy nem baráti felületek posztjai alá kommentelik azokat. Vizsgálatunkban ezek közül a legsikeresebbet dolgoztuk fel.

Magyar 2024. április 15-én posztolta a Talpra Magyarok! – TISZA | Tisztelet és Szabadság Párt Közössége nyilvános Facebook-csoportba a miniszterelnökhöz címzett öt kérdését, és megkérte követőit, hogy másolják be a bejegyzést a kormányoldal különböző felületei alá.

Az üzenet szövege: Megtennétek, hogy a lenti bejegyzést bemásoljátok a propaganda és a kormányzati politikusok oldalai alá? Köszönöm!❤️
Miniszterelnök Úr,
Mivel hazánkban, Európában példátlan módon, két éve háborús veszélyhelyzet van és erre hivatkozással rendeleti kormányzás folyik, a magyar emberek nevében az alábbi kérdésekre várom az őszinte válaszát: 1. Igazak-e azok a hírek, hogy hazánkban alig néhány százezer emberre elegendő óvóhely áll rendelkezésre és a meglévő óvóhelyek közül jelenleg többet is átalakítanak profitszerzési céllal? Ha igen, akkor ez kinek a felelőssége? 2. Igaz-e, hogy sok magyar településen még a polgári védelmi szirénák sem működnek, amik egy valódi veszélyhelyzet esetén figyelmeztethetnék a lakosságot? Ha igen, ez kinek a felelőssége? 3. Hogy lehet az, hogy Magyarországon senki nem ismeri azt a veszélyhelyzeti tervet, amely alapján tudható lenne, hogy kinek, mikor, mi a teendője egy terrortámadás, egy természeti katasztrófa, vagy egy külső támadás esetén? 4. Hogy lehet az, hogy miközben hazánknak alig pár ezer hadra fogható professzionálisan kiképzett katonája van, közülük több százat Csádba küld, miközben a szomszédunkban véres háború folyik. 5. Háborús veszélyhelyzetben miért bocsátottak el 1800 jól képzett katonát?
Várom megtisztelő válaszát.
Magyar Péter
TISZA Párt 

Az alábbi ábrán jól látszik, hogy a felhívást követően a poszt azonnal kommentté lényegült, és futótűzként terjedt: már az első nap 1279 alkalommal jelent meg. A következő napról is rendkívül magas, 317 ismétlődő hozzászólást regisztráltunk, hogy aztán annak rendje és módja szerint – kisebb kiugrásokat leszámítva – kikopjon. Összesen 2029 alkalommal osztották meg ezt az üzenetet.

A szöveg napi előfordulása Facebook-kommentekben

 

Az ismétlődő hozzászólás széles körben terjedt: 132 Facebook-oldalon találtuk meg kommentként. Az eloszlásuk azonban nem volt egyenletes, a legtöbb komment (314 darab, 15%) a kormány hivatalos Facebook-oldalának bejegyzéseire érkezett. Négy oldalon terjesztették több mint százszor az üzenetet: Szijjártó Péter (149), Menczer Tamás (146), Borsonline (136) és Hír TV (101). Erre az öt oldalra koncentrálódott az összes hozzászólás közel 42%-a. Szembetűnő, hogy a felhasználók mennyire fegyelmezetten követték Magyar Péter felhívását, hiszen a kommentek szinte mindegyike a kormányoldalhoz köthető Facebook-oldal (politikusok, influenszerek vagy kormányzati irányítású média) alatt jelentek meg. A független média és az ellenzéki szereplők oldalai alá egészen elhanyagolható arányban másolták be az üzenetet. A hozzászólások típusa döntően a bejegyzésekre adott közvetlen komment volt, csak elvétve jelent meg egy másik hozzászólásra adott válaszként (Magyar arra nem is biztatott, hogy a többi hozzászólóval való vitában használják fel).

A 2029 ismétlődő hozzászólást legalább 396 felhasználó kommentelte. Sok esetben a hozzászólás már nem volt elérhető, így nem mindenhol tudtuk beazonosítani a terjesztőt. Ez amiatt történhetett, mert időközben törölték vagy elrejtették a hozzászólást, esetleg letiltották az adott felhasználót. A terjesztésben részt vett felhasználók száma tehát ennél biztosan több. A beazonosított felhasználók megosztási gyakoriságát, aktivitását vizsgálva kiderült, hogy a nagy többségük (61%) egyszeri aktivista, aki 1-2 alkalommal másolta be a szöveget. További 31%-ot a saját kategorizációnk alapján lelkes aktivistának nevezünk, ők gyakrabban, de kevesebb mint tízszer kommenteltek. 28 szorgos aktivistát azonosítottunk be, akik 10-39 alkalommal terjesztették a szöveget. Három felhasználót pedig vezéraktivistának nevezhetünk, ők 40-nél többször másolták be a kérdéseket. A legaktívabb felhasználótól 69 hozzászólást fedeztünk fel.

A szöveg terjesztői és a Facebook-oldalak, ahol az megjelent  

 

A 31 vezér- és szorgos aktivista között öt gyanús profilt találtunk. Négynek egyáltalán nincs beállítva sem profil- sem borítóképe, egy pedig orosz közösségimédia-oldalakon is megtalálható profilképet és fotótárból vásárolható borítóképet használ. A kommentek 8 százaléka érkezett ezektől a profiloktól, ami a többi aktivistához viszonyítva elenyésző érték. A terjedés tehát döntően irányított organikusan történt, álprofilok minimális rásegítésével.

A választási kampány során megfogalmazódtak olyan kritikák, hogy a Meta az algoritmusának manipulációja révén szándékosan csavarja fel Magyar Péter posztjait, míg az őt kritizálókat elnyomja. Ennek megerősítésére vagy cáfolására vizsgálatunk nem alkalmas, arra csak a Meta tudna válaszolni. A felhívás algoritmustól független terjedésének dinamikája és a terjesztők nagy száma ugyanakkor inkább azt erősíti, hogy Magyar Péter posztjainak népszerűsége, az azokra érkezett nagyszámú interakció organikusan történhetett.

2. A Fidesz mérlege

Magyar Péter felhívásának terjesztése már lecsengett, amikor május elején megjelent egy új, ismétlődő komment. Ez a kormánypárt „Csak a Fidesz” szlogenjét visszájára fordítva, a kormány tevékenységével kapcsolatos kritikákból gyűjtött össze egy csokorral. A szövegnek több mutációjával is találkoztunk, rövidebb és hosszabb verziók egyaránt terjedtek belőle. A tartalmi módosítások mellett különböző formai variációk (felsorolásszerűen, több sorba tördelve) is megjelentek.

Az üzenet szövege: „Csak a fidesz” = Csak a közpénz hatékony ellopása. Csak a villák, kastélyok, szállodák, autópályák, cégek, bankok, jachtok, termőföldek megszerzése. Csak a ruszkik, na meg Kína. Csak a centralizáció. Csak a NER na meg a nemzet veje és a gázszerelője. Csak az államadósság csúcsra járatása. Csak a gyenge forint, drága euró. Csak a propaganda a köztévében. Csak a pedofília összemosása a homoszexuálitással. Csak a könyvek fóliázása. Csak az elvándorlás és lakosság csere. Csak a lerohadt, eladósodott kórházak. Csak a bezárt osztályok. Csak a legkevesebb született gyerek. Csak a több éves várólisták műtétre. Csak az óvodások nemváltó műtétjével hülyítés. Csak az értelmetlen nemzeti konzultációk. Csak a 4 hónap alatt összeomlott költségvetés. Csak a legmagasabb Áfa. Csak a legmagasabb infláció. Csak a migráns csempészek elengedése. Csak a vétózás de toporzékolás után megszavazás. Csak a háborúval riogatás. Csak a Nátó és Brüsszel elleni uszítás. Csak a karaktergyilkosságok. Csak az állandósult veszélyhelyzeti állapot, persze egész európában csak nálunk. Csak a kommunikációs kormányzás és a pillanat uralása. Csak a kiemelt beruházássá nyílvánítás a lakosság véleménye le van sz@rva és nincs szavazás. Csak a legnagyobb korrupció az eu-ban. Csak ennyi hogy FOLYTATJUK  :) Hát akkor hajrá! Lökjük le az országot a szakadék széléről a mélybe! Mindent bele Fiatal Demokraták! Van még mit ellopni és tönkretenni.

A szöveg időbeli lefolyása teljesen más mintázatot mutat, mint Magyar Péter már vizsgált 5 pontja. Az indulás után egy bő hétig csak sporadikusan terjedt, majd teljesen eltűnt. A választás napjához közeledve aztán látványosan megnőtt a hozzászólások gyakorisága. A csúcsot június 4-én regisztráltuk, aznap 90 ilyen hozzászólás jelent meg a Facebookon. A választás után gyorsan lecsengett a terjedés, de a szöveg teljesen nem tűnt el, egy-egy alkalommal újra feltűnt, egy felhasználó még július 20-án is bekommentelte az üzenet egy lényegesen hosszabb verzióját. Összesen 604 alkalommal osztották meg ezt az üzenetet.

A szöveg napi előfordulása Facebook-kommentekben 

A szöveg forrását, a terjesztésre vonatkozó felhívást és a kapcsolódó instrukciókat, ha volt egyáltalán ilyen, nem találtuk meg. Főként a kormányzathoz köthető oldalak bejegyzései alá kommentelték, közülük is kiemelkedik a Fidesz és Menczer Tamás Facebook-oldala, ide érkezett az összes hozzászólás egynegyede. Összesen 95 oldalon találtuk meg a szöveget, amit sok esetben nem is közvetlen hozzászólásként írtak egy bejegyzéshez, hanem a Fidesszel szimpatizáló felhasználók kommentjeire reagálva, érvként használva a listát. Itt tehát a fő cél a kormánypárti szavazók elbizonytalanítása lehetett.

A Magyar Péter öt pontjánál tapasztalthoz képest itt sokkal kevesebb a törölt hozzászólás vagy a letiltott felhasználó; az összes komment 91 százalékánál be tudtuk azonosítani a szerzőt. A terjesztésben legalább 83 felhasználó vett részt, közülük kettő nevezhető vezéraktivistáak, ők 54, illetve 52 alkalommal másolták be a szöveget. 14 felhasználó szorgos aktivistaként 10-39 hozzászólással vett részt a terjesztésben, a legtöbben pedig lelkes (29%), illetve egyszeri (52%) aktivisták voltak.

A szöveg terjesztői és a Facebook-oldalak, ahol az megjelent 

 

A 16 vezér- és szorgos aktivista profiljának elemzése alapján elmondható, hogy – egyetlen gyanús kivételtől eltekintve – valamennyien valós profilok. Több olyan aktív terjesztő is van, akik a profiljuk nyilvános információi alapján jól beazonosíthatóan TISZA-szimpatizánsok, de olyanok is, akik a DK-hoz húznak, és akár Magyar Pétert támadó tartalmakat is megosztanak. Azaz ezzel a több százszor megosztott gyűjteménnyel az ellenzéki szimpatizánsok univerzálisan érvelnek a kormányoldallal szemben. Ez az ellenzéki pártok viszonylatában heterogén terjesztői tábor egyben azt is erősíti, hogy a terjedés döntően spontán organikusan zajlott.

A két ellenzéki narratíva terjesztői hálózatának átfedése

A két terjesztői hálózatban csupán négy közös felhasználót találtunk, az átfedés tehát minimális. Ketten szorgos aktivistái a Fidesz mérlege szövegnek, de a Magyar Péter 5 pontjának terjesztésénél is lelkes aktivitásnak számítanak. Egyikük utóbbinál szorgos aktivista, de a Fidesz mérlegét csupán kétszer osztotta meg. A negyedik mindkettőt tíznél kevesebbszer terjesztette. Mindegyikük profilja valós.

Kormánypárti üzenetek

A Fidesz számára kedvező, több felhasználó által, sokszor terjesztett ismétlődő komment nem volt ebben a kampányidőszakban. Ez a fajta narratívaterjesztés tehát nem jelent meg a kormányoldalon, sem irányítottan, sem spontán nem alakult ki.

Két kormánypárti szöveget mégis detektáltunk, amelyek ismétlődtek kommentként. Az egyik Dobrev Klárát tüntette fel kedvezőtlen színben, de az adatbázisunkban található 1867 hozzászólásból ma már egy sem érhető el. Ebből arra következtetünk, hogy mindegyiket egyetlen felhasználó írta, akinek a profilját azóta törölték.

A másik ismétlődő komment egy lelkesítő szöveg, ami a Fideszre szavazás mellett érvel. Mindegyik hozzászólást egyetlen, valós felhasználó írta. Ő már a korábbi elemzéseinkben is megjelent, hozzászólásaival évek óta korteskedik a kormánypárt mellett. Ezt mutatjuk be az alábbiakban.

A lelkesítő aktivista

Az ismétlődő szöveg jellemzője, hogy mindig „kiabálva”, csupa nagybetűvel írja a szövegeket, sok emojival színesítve. A szövegek tartalma nem állandó, rövidebb és hosszabb verziókat is posztolt.

Az üzenet egy relatíve rövidebb változatának szövege 2024 májusából: KEDVES MINDENKI !!! 2024-ES ÖNKORMÁNYZATI, ÉS AZ EURÓPAI PARLAMENTI VÁLASZTÁSON MINDEN TELEPÜLÉSEN A FIDESZ-KDNP JELÖLTJEI NYERJENEK !!! AZ EU. JELENLEGI VEZETŐIT VÉGÉRVÉNYESEN LE KELL VÁLTANI, MERT ŐK NEM AZ EURÓPAI EMBEREK, TAGORSZÁGOK ÉRDEKEIT KÉPVISELTÉK, KÉPVISELIK HANEM HOMLOK EGYENEST AZ EURÓPAI EMBEREK ÉLETÉT TETTÉK, TESZIK POKOLLÁ MINDEN EGYES INTÉZKEDÉSEIKKEL !!! ŐK AZOK AKIK KIVÉGEZTÉK EURÓPÁT A SOROZATOS ESZETLEN-ESZTELEN-MEGGONDOLATLAN INTÉZKEDÉSEIKKEL !!! A SOROSISTÁK-GYURCSÁNYISTÁK ÖRÖKRE TŰNJENEK EL A POLITIKAI PALETTÁRÓL, ÉS A VEZETŐI SZÉKEKBŐL !!! ŐK AZOK AKIK MINDENHOL MINDEN NAP SZEMBE MENNEK A HAZÁNKKAL, ELÁRULJÁK A HAZÁNKAT, GYERMEKEINKET-UNOKÁINKAT, MINDEZEKÉRT ŐK CSAK AZ ORSZÁG LEGNAGYOBB MEGVETÉSÉT-MEGBÜNTETÉSÉT ÉRDEMLIK, KAPHATJÁK !!! KEDVES MINDENKI !!! A LEGKISEBB EGYSÉG A CSALÁD, A CSALÁDOK SOKASÁGÁBÓL ÁLLNAK ÖSSZE A TELEPÜLÉSEK, A VÁROSOK, A VÁRMEGYÉK, MAJD VÉGÜL A DRÁGA ORSZÁGUNK-HAZÁNK !!! MINDEN ÉPESZŰ EMBERNEK A LEGFÉLTETTEBB KINCSE A CSALÁDJA, ÉS EZ ÍGY SOROLHATÓ SOROZATBAN EGÉSZEN A FÉLTETT-SZERETETT HAZÁNKIG !!! NA EZZEL SZEMBE MENNI, NA EZZEL SZEMBEN BÁRMI ROSSZAT IS TENNI A LEGNAGYOBB BŰN AMIT ELKÖVETHET EGY EMBER !!! MIÉRT IS !? TESSENEK CSAK ÁTGONDOLNI, ÉS PÉLDÁT VENNI AZ ÁLLATVILÁGBÓL AKIK CSAK ÖSZTÖNÖSEN CSELEKVŐ ÉLŐLÉNYEK, GONDOLKODNI NEM TUDNAK, DE MÉGIS ÖSZTÖNÖSEN AZ ÉLETÜK ÁRÁN IS MEGVÉDIK CSALÁDJUKAT-UTÓDJAIKAT !!! EZEK UTÁN MINDEN KÉTSÉGET KIZÁRÓAN KIMONDHATÓ, HOGY A GYURCSÁNYISTÁK CSAK-CSAK-CSAK AZT ÉRDEMLIK A MAGYAR TÁRSADALOMTÓL, A MAGYAR EMBEREKTŐL, HOGY VÉGLEG MEGVESSÉK-KIVESSÉK ŐKET AZ ORSZÁGBÓL HAZÁNKBÓL, A VEZETŐ POZÍCIÓKBÓL, VEZETŐ SZÉKEKBŐL !!! AZ ILYEN EMBEREK NEM ÉRDEMLIK MEG A MAGYARSÁGUKAT, MERT ŐK AZOK AKIK LELKIISMERETFURDALLÁS NÉLKÜL ELÁRULJÁK HAZÁNKAT, GYERMEKEINKET-UNOKÁINKAT, AMIT SOHA-SOHA NEM FELEJT, NEM FELEJTHET EL NEKIK EGYETLEN EGY MAGYAR SEM !!! HAJRÁ-ÉLJEN ORBÁN VIKTOR MINISZTERELNÖK ÚR OKOS-BÖLCS MEGFONTOLT SOKAT TAPASZTALT ORSZÁGVEZETÉSE !!! HAJRÁ-ÉLJEN A FIDESZ-KDNP CSALÁDBARÁT-BÉKEBARÁT-REZSIBARÁT KORMÁNY !!!

 

Az aktivista tevékenysége nem szorítkozott egyetlen időszakra. Januártól kezdve a választásokig, néhány időszakot leszámítva folyamatosan, napi rendszerességgel kommentelt. Így ebben a fél évnél kicsit hosszabb időszakban rengeteg, 6417 hozzászólásban terjesztette üzeneteit a Facebookon. Amennyiben a historikus, az előző évekből származó tevékenységét is nézzük, akkor a szöveg változatainak megjelenése meghaladja a tízezret.

A szöveg napi előfordulása Facebook-kommentekben 

A szöveget kizárólag a kormánypárthoz köthető oldalak alá kommentelte. Ezek közül messze kiemelkedik a Fidesz oldala az ott megjelent 1749 hozzászólással. A kommenteket közvetlenül az oldalak bejegyzései alá posztolta, nem más hozzászólásokra adott válaszként. Tehát a célja nem a vitázás, érvelés volt, hanem az üzenete eljuttatása a saját táborhoz. Az aktivista a nyilvánosan elérhető adatai alapján a kortestevékenységét nem irányítottan, hanem egyéni motivációból, erős politikai meggyőződéséből fakadóan végezte.

A Facebook-oldalak listája, ahol a szöveg változatai megjelentek

 

 

 

 

 

Sajtókapcsolat:
+36 20 665-0384
Telefon:
+36 20 665-0384