Álhírek, propaganda, fiatalok médiafogyasztási szokásai a Visegrádi Négyek országaiban és a balkáni régióban
A Political Capital hét partnerszervezettel együttműködésben a fiatalok médiafogyasztási szokásait, azon belül is az álhírek és a propaganda hatásait vizsgálták a Visegrádi Négyek országaiban és a balkáni régióban. A tanulmány fókuszcsoportos interjúk alapján foglalja össze a kutatás eredményeit, amelyek szerint a fiatalok szinte mindegyik országban elsődlegesen és majdnem kizárólag a közösségi médiából, illetve online forrásokból tájékozódnak. Mivel tisztában vannak az álhírek és a propaganda veszélyeivel, igyekeznek különböző eszközökkel (például tartalom- és forrásellenőrzéssel) felvértezni magukat. Bár tudatosan próbálják az álhíreket maguktól távol tartani, a médiával szembeni általános bizalmatlanságuk is erős. Részben épp ebből fakad a fiatalok civil, közéleti és politikai passzivitása.
A teljes tanulmány itt érhető el (pdf, 2,881 MB).